Banner 980x90

Karostā vairākos ielu posmos veikts bedrīšu remonts

Liepaja24.lv
Liepaja24.lv
Liepājas Karostā bedrainie ielu posmi apstrādāti ar bitumena emulsiju un šķembām, lai novērstu asfaltbetona seguma tālāku bojāšanos.

Kā aģentūrai LETA skaidroja "Komunālās pārvaldes" sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls, šī tehnoloģija noteikti nav līdzvērtīga alternatīva jaunas asfalta segas ieklāšanai, taču, ņemot vērā ievērojami zemākās izmaksas, tā ir izmantojama gadījumos, kad jauna asfaltbetona izbūve finanšu trūkuma dēļ uzreiz nav iespējama, bet nepieciešams brauktuvi saglabāt pēc iespējas ilgākai ekspluatācijai.

Darbi ir paveikti Atmodas bulvārī no Ziemeļu mola līdz Pulkveža Brieža ielai, Pulkveža Brieža ielā no Atmodas bulvāra līdz Lībiešu ielai, kā arī atsevišķos Lībiešu ielas un 14.novembra bulvāra posmos. Šādi apstrādātas brauktuves kopumā 3,4 kilometru garumā.

Tehnoloģija nodrošina ļoti sliktā stāvoklī esošo asfaltbetona segumu virsmu aizsargāšanu un saglabāšanu līdz brīdim, kad būs iespējams veikt plašāku brauktuves klājuma rekonstrukciju, skaidroja Štāls. Minētie ielu posmi līdz šim bija bedraini un sagādāja neērtības autobraucējiem, un par ielu seguma kritisko stāvokli "Komunālā pārvalde" saņēma sūdzības.

Kā norādīja Štāls, tagad braukšanas apstākļi minētajos ielu posmos ir uzlabojušies. Autovadītājiem gan tuvākajā laikā ļoti ieteicams stingri ievērot pilsētas teritorijā noteikto braukšanas ātrumu - 50 kilometrus stundā. Ja automašīnas ātrums ir lielāks, riepas no virsmas atrauj nepielipušās šķembas un tās var sabojāt gan paša braucēja, gan citu automašīnu, skaidroja Štāls.

Šāda tehnoloģija izmaksā ievērojami mazāk nekā jauna asfalta uzklāšana. Kopējās līgumdarbu izmaksas ir aptuveni 45 000 eiro, turpretim jaunas asfalta seguma virskārtas izbūve līdzīgā garumā izmaksātu vismaz 10 reizes vairāk, piebilda "Komunālās pārvaldes" pārstāvis.

Iestrādātais bitumena emulsijas un šķembu slānis veido izolējošu kārtu, tādējādi sasaistot virsmas bojājumus un mikroplaisas. Bitumena emulsija un šķembu maisījums mazina ūdens iekļūšanu plaisās un seguma tālāku bojāšanos. Ūdens iekļūšana seguma plaisās ir viens no galvenajiem cēloņiem, kas izraisa progresējošus brauktuves virsmas klājuma bojājumus un pasliktina ceļu satiksmi, sevišķi mainīgajos sasalšanas un atkušanas periodos, skaidroja Štāls.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)