Hmieļevskis: Vizītes Baltkrievijā rezultāti varētu būt redzami gada otrajā pusē
Hmieļevskis norādīja, ka nospraustie mērķi vizītē tika sasniegti un ir vērojamas pozitīvas iezīmes, kas liecina par iespējamu apbusēji izdevīgu sadarbību.
"Zinot to, ka Ministru prezidents dosies uz Baltkrieviju un notiks vizīte, mēs jau vairākus mēnešus gatavojām sev svarīgās tēmas, kuras saskaņojām gan ministrijā, gan ar Latvijas dzelzceļu, un vienojāmies par kopīgu pozīciju par sasniedzamo vizītes laikā. Tāpat, bija vizītes iepriekš, kad saskaņojām sadarbības plānus ar Baltkrievijas kolēģiem un, aizbraucot uz Baltkrieviju tagad, šis iepriekš paveiktais mājasdarbs mums ļāva jau runāt par ļoti konkrētām lietām un panākt pozitīvu virzību jautājumos, kas mums ir svarīgi. Protams, darbs vēl nav beidzies. Šobrīd saskaņojam nākotnes plānus, lai novestu sarunas jau līdz parakstiem," skaidroja Hmieļevskis.
"Tā kā kravu plūsma no Baltkrievijas jau notiek, nevaram runāt par instantu rezultātu un lielām momentālām izmaiņām, bet mūsu mērķis bija pakāpeniski palielināt kravu apjomu. Šobrīd strādājam diezgan spraigos apstākļos, kad jācīnās par katru kravu un vagonu. Šīs vizītes rezultātu mēs varētu redzēt 2018. gada otrajā pusē," teica pārvaldnieka vietnieks.
Uz jautājumu par to, kas ir tas, ko Baltkrievijas uzņēmumiem var piedāvāt Liepājas osta un kādi ir konkurences uzvarēšanas faktori, Hmieļvskis atbildēja: "statistiski, Liepāja ir lielākā graudu osta Baltijas jūras reģionā. Mums ir pieci funkcionējoši graudu termināļi, kam pateicoties katru gadu tiek pārkrauti 2,5 - 3 miljoni tonnu graudu produkti. Tas, ko mēs varam piedāvāt, ir pat 40 dažādu veidu labības produktu vienlaicīgu uzglabāšanu Liepājas ostas noliktavās un iespēju kravu šķirot, maisīt, fasēt, iegūt dažādas kvalitātes produktus un piedāvāt klientiem papildus vērtību," paskaidroja Hmieļevskis, piebilstot, ka "Liepājas osta ir nišas spēlētājs. Katrs uzņēmums atradis savu klientu bāzi un strādā ar kompaktām, specifiskām kravām, un tieši tas ir tas, ko varam Baltkrievijas jaunajiem uzņēmumiem piedāvāt."
Viņs arī pauda viedokli, ka Liepājas ostai pietiek kapacitātes, lai ievērojami kāpinātu kravu apjomus.
Uz sarakstu