Aktīva darbošanās dārzā – kā tā uzlabo veselību?

Dārzkopība ir lielisks vingrinājums gan ķermenim, gan prātam. Papildus uzturvielām bagātu dārzeņu un augļu sagādāšanai jūsu pusdienu galdam un krāšņiem ziediem, dārzkopība sniedz arī dažādus veselīgus ieguvumus.

Lūk, daži piemēri tam, kā aktīva darbošanās dārzā uzlabo veselību!

Kaloriju dedzināšana
Atkarībā no tā, ko un cik ilgi jūs darāt, dārzkopība var būt kā smags treniņš. Aktīvi darbojoties, viena stunda var palīdzēt jums sadedzināt pat 330 kalorijas. Turklāt, ja mazdārziņā pavadāt trīs līdz četras stundas, varat pavisam vienkārši sadedzināt tikpat daudz kaloriju, cik tiek sadedzināts tad, ja pavadāt vienu stundu sporta zālē, intensīvi trenējoties. 

Secinājums – dārzkopība kalpo kā ideāls risinājums tiem, kas nevēlas vai nevar apmeklēt sporta zāli.

Stresa mazināšana
Dārzkopība kā vingrojuma forma ir ļoti noderīga, jo palīdz izdalīt endorfīnus – hormonus, kas liek cilvēkam justies apmierinātam un atslābinātam. Tas tiešā veidā palīdz uzlabot garastāvokli, mazinot stresu. Ikdienā mēs to neapzināmies, taču patiesībā dārzkopība dara brīnumu lietas, jo citos veidos stresu mazināt nemaz nav tik vienkārši.

Imūnsistēmas stiprināšana
Kamēr jūs darbojaties mazdārziņā un gozējaties āra saulē, jūs nejūtat, taču paralēli tam visam uzsūcat arī pietiekami daudz D vitamīna, kas palīdz organismam absorbēt kalciju. Savukārt kalcijs veicina stiprus kaulus un veselīgu imūnsistēmu.

Refleksu attīstība
Aktīva darbošanās dārzā ir lielisks veids, kā uzlabot un attīstīt savu refleksu sistēmu. Daudz un dažādas smaržas, krāsas un augu tekstūras – tas viss sniedz iespēju atklāt un pieredzēt kaut ko jaunu. Īpaši vērtīgi tas ir maziem bērniem, kas apgūst jaunas maņas.

Uzturs, labsajūta un vērtība
Kad cilvēkam ir pašam savs dārzs, viņš nevar vien sagaidīt mirkli, kad varēs baudīt augļus un dārzeņus, ko izaudzējis patstāvīgi. Tikai patstāvīgi koptā un lolotā dārzā iespējams iegūt pārtiku, kas cilvēkam nodrošina visu veselībai nepieciešamo un svarīgo – šķiedrvielas, vitamīnus, minerālvielas un antioksidantus. Sabalansēts, pareizs un vērtīgs uzturs ir vēl viens veids, kā samazināt hronisku slimību risku un nodrošināt labu pašsajūtu. Nemaz nerunājot par brīnišķīgo garšu, kas tiek izjusta, baudot tikko no dobes gūtu produktu.

Osteoporozes riska mazināšana
Osteoporoze ir slimība, kas mazina kaulu stiprumu, līdz ar to palielina kaulu slimību un lūzuma iespējas. Regulāri nodarbojoties ar dārzkopību un izmantojot tādus piederumus kā zāles pļāvēji (vairāk šeit), lāpstas, kapļi, grābekļi, Jūs lietojat spēku vai stiepšanos, tādējādi tiek trenētas visas lielākās muskuļu grupas. Tas var manāmi samazināt osteoporozes risku.

Garastāvokļa uzlabošana
Dārzkopības rezultātā radušies ziedi kalpo kā dabisks un veselīgs cilvēka garastāvokļa moderators. Ne vienmēr tiešā veidā, taču ziedu krāšņums un smarža ietekmē cilvēka laimes izjūtu, atstājot ilgstošu pozitīvu ietekmi uz garastāvokli.