Banner 980x90

Aprīlī Liepājas ostā apkalpoti vairāk nekā 3000 pasažieri

2013.gada aprīlī apkalpoti 108 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 3617 pasažieri, pilsētas informācijas portālu Liepaja24.lv informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Aprīlī Liepājas ostā pārkrautas 389 600,76 tonnas dažādu kravu, kas ir nedaudz vairāk kā martā un februārī. Tradicionāli lielākais īpatsvars bija beramkravām – 53,2%, kam sekoja ģenerālkravas – 37,6%. Lejamkravas Liepājas ostā aprīlī veidoja 9,2%, kas ir par pāris procentpunktiem vairāk nekā iepriekš.

Šā gada aprīlī Liepājas ostā beramkravu grupā lielāko daļu veidoja labība un labības produkti 135,4 tūkst. tonnu, kam sekoja celtniecības materiāli (cements) – 37,7 tūkst. tonnu. Ģenerālkravu grupā stabila ir ro-ro kravu plūsma, ko nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja –Traveminde (Vācija) un šā gada aprīlī tas bija 61,3 tūkst. tonnu.

Kokmateriālu kravas šā gada aprīlī bija 46,8 tūkst. tonnas, kas ir nedaudz vairāk kā mēnesi iepriekš. Melnā metāla un tā izstrādājumu eksports caur Liepāju ostu aprīlī bija 22,6 tūkst. tonnu, bet metāllūžņu apgrozījums vien 4,1 tūkst. tonnu.

Lejamkravu apgrozījums šā gada aprīlī bija 36 tūkst. tonnu, ko veidoja naftas produkti un jēlnafta. Tas ir nedaudz vairāk kā iepriekšējos mēnešos.

2013.gada pirmajos četros mēnešos kopumā Liepājas ostā pārkrautas 1 741 188,04 tonnas, apkalpoti 467 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 13 742 pasažieri. No janvāra līdz aprīlim konteineru skaists bija 1312, bet Ro-Ro vienību skaits – 10412.

"2012.gadā bija rekordaugsts kravu apgrozījums un Liepājas osta sasniedza lielāko pieaugumu starp Baltijas valstu ostām – 53%. Bija kravas un Liepājas osta kopā ar ostas stividorkompānijām tās varēja ātri un kvalitatīvi apstrādāt. Bijām tam gatavi. Arī šobrīd strādājam, lai pabeigtu ostas padziļināšanu, attīstītu dzelzceļa pievadceļus. Šā gada četros mēnešos kravu apgrozījums Liepājas ostā ir samazinājies un tas ir loģiski. Gan šogad, gan pagājušajā gadā lielāko kravu segmentu veidoja lauksaimniecības produkcija. Diemžēl 2012.gada raža Krievijā un Vidusāzijā bija zemākā par vidējo, kas ievērojami samazināja arī graudaugu eksportu. Tas ietekmē arī Liepājas ostas darbību kā tranzītkoridoru starp austrumiem un rietumiem. Protams, kravu apgrozījumu ietekmē arī AS "Liepājas metalurgs" darbība," norāda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš. 

Ar nosūtītajām un saņemtajām kravām Liepājas ostā, tūkst. t. (aprīlis, 2013), iespējams iepazīties šeit

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)