Banner 980x90

Horgosas SEZ Kazahstānā izvērtē sadarbības iespējas ar Liepāju

Ventspils, 24.jūl., LETA. Horgosas speciālā ekonomiskā zona (SEZ) Kazahstānā izvērtē sadarbības iespējas ar Liepājas SEZ, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Aizvadītajās dienās atbildes vizītē Liepājā bija ieradušies Horgosas - Austrumu vārtu (Khorgos - Eastern Gate) SEZ pārstāvji no Kazahstānas, kuri iepazinās ar Liepājas SEZ darbības pamatprincipiem, atvieglojumu sistēmu un uzņēmumiem, izvērtējot iespējas veidot Liepājas SEZ teritorijā transporta un loģistikas centrus un izmantot Liepājas ostas termināļu pakalpojumus.

Kā vizītes noslēgumā atzinis Horgosas SEZ Investīciju daļas vadītājs Zaslans Nurtazins, Horgosas SEZ sevi pozicionē kā transporta un loģistikas koridoru no Ķīnas uz Eiropu, kā arī citu Centrālāzijas, Krievijas vai Kazahstānas preču eksporta nodrošinātāju Eiropas virzienā, savukārt Liepāju Horgosas SEZ redz kā iespējamos "rietumu vārtus" uz Ziemeļeiropu un Rietumeiropu.

"Ir priekšstats un ieceres. Turpināsim strādāt pie konkrētiem projektiem, ko nākotnē kopīgi īstenot," noslēdzot vizīti Liepājā, atzinis Nurtazins. "Ikvienā sadarbības projektā nozīme ir personīgajām attiecībām. Mums ir izveidojušies ļoti cieši kontakti ar Liepājas SEZ vadību, ir līdzīgs redzējums un izpratne, un, pats galvenais, uzticēšanās. Bizness jau balstās uz abpusēju sapratni un uzticēšanos. Domāju, ka tas dos labus rezultātus," viņš teicis.

Kazhstānas delegācija apskatījusi lielākās Liepājas ostas kompānijas un ražošanas uzņēmumus, tostarp uzņēmumu "iCotton", kas ražo vates diskus, mitrās salvetes un citas higiēnas preces.

Kā pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis, Kazahstānas valdība ir uzdevusi Horgosas SEZ novirzīt kravas no jūras uz sauszemes transportu, lai Ķīnas kravas plūstu cauri Kazahstānai. "Mūsu mērķis ir iesaistīties šajā transporta plūsmā, un tādēļ Horgosas pārstāvji ir Liepājā, lai parādītu, kādas ir iespējas Liepājas ostā veidot loģistikas centrus, kādus pakalpojumus var nodrošināt Liepājas ostas kompānijas kravu pārkraušanā. Mēs esam redzējuši kā Horgosā notiek kravu apstrāde, Horgosas pārstāvji tagad ir redzējuši, kā tas notiek Liepājā, un turpināsim strādāt, lai īstenotu konkrētus projektus kravu plūsmas izveidošanā un aktivizēšanā. Liepājas SEZ un Liepājas ostas mērķis ir arī iekļauties šajā transporta un loģistikas koridorā," teica Hmieļevskis.

Kā uzsvēra Ratniece-Kadeģe, Horgosas SEZ pēc savas stratēģiskās nozīmības pasaules transporta nozarē ir salīdzināma ar Suecas kanālu. Horgosas "sausā osta" (dry-port) ir projekts Kazahstānas pusē, kurā no Ķīnas dzelzceļa sastāviem konteineri tiek pārkrauti uz vagoniem, lai tālāk turpinātu ceļu Eiropas virzienā. Tas ir stratēģisks projekts, lai fiziski varētu īstenot kravu plūsmas pārvirzīšanu no jūras uz sauszemes ceļiem - autotransportu un dzelzceļu. Turpinās arī vairāku joslu auto maģistrāles izbūve, pa kuru no Almati var nokļūt Horgosā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)