Banner 980x90

Karostas kanāla attīrīšanu veiks "GTL GT Inspekt" no Ventspils

Liepājas Karostas kanāla zemūdens būvlaukuma attīrīšanu no mazizmēra un lielizmēra tehnogēniem priekšmetiem veiks Krievijas kapitāla pilnsabiedrība "GTL GT Inspekt" no Ventspils.

Kopējā līgumcena bez pievienotās vērtības nodokļa ir 4,8 miljoni eiro, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Konkursā par tiesībām veikt Karostas kanāla attīrīšanu piedalījās divi pretendenti. Izvēloties darbu veicēju, atlases kritērijs bija zemākā cena. Iepirkums bija sadalīts trīs daļās. Interesenti varēja iesniegt piedāvājumus par vienu vai vairākām iepirkuma daļām. Par uzvarētāju atzīta pilnsabiedrība "GTL GT Inspekt", kas visās trīs iepirkuma daļās attiecīgi piedāvāja līgumcenas 1 414 629 eiro, 1 788 668 eiro un 1 560 060 eiro apmērā.

Līgumu ar "GTL GT Inspekt" par darbu veikšanu plānots parakstīt rīt, 19.jūnijā. Karostas kanāla attīrīšanas darbus plānots pabeigt līdz šī gada novembra vidum.

Pilnsabiedrība "GTL GT Inspekt" dibināta 2014.gada pavasarī Ventspilī un nodarbojas ar hidrotehnisko objektu būvniecību. Pilnsabiedrības dalībnieki ir Ventspils uzņēmums SIA "GT L", kura īpašnieki ir Krievijas un Moldovas pilsoņi un Krievijas kompānija "GT Inspekt", liecina "Firmas.lv" informācija.

Pilnsabiedrības apgrozījums pērn bija 814 065 eiro, bet peļņa sasniedza 8461 eiro.

Jau ziņots, ka, īstenojot projektu "Liepājas ostas Karostas kanāla zemūdens būvlaukuma attīrīšanas darbi no mazizmēra un lielizmēra tehnogēniem priekšmetiem", paredzēts attīrīt kanāla grunti 68 hektāru platībā.

2014.gada nogalē tika īstenots Liepājas ostas Karostas kanāla izpētes pirmais pilotprojekts lielo un mazo tehnogēno priekšmetu izcelšanas tehnoloģijas noteikšanai. Pilotprojektam bija izraudzīta teritorija 10 hektāru platībā Karostas kanāla vidusdaļā, un darbus veica SIA "Jūras vējš", kas uzvarēja izsludinātajā iepirkumā.

Lai turpinātu Karostas kanāla attīrīšanu, pagājušā gada 17.decembrī Liepājas SEZ pārvalde parakstīja līgumu ar Vides un reģionālās attīstības ministriju par Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda projekta "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana, I kārta" īstenošanu. Kopējās projekta izmaksas ir 9,6 miljoni eiro, no kuriem nepilni 85% ir ES Kohēzijas fonda finansējums.

Liepājas ostas Karostas kanāls ir mākslīga būve, kas izveidota 20.gadsimta sākumā. No 1945.gada līdz 1994.gadam Karostas kanāls bija slēgta militāra teritorija, kurā atradās jūras kara flotes zemūdeņu bāze. Šo gadu laikā padomju militāro spēku darbība ir radījusi nopietnas ekoloģiskas problēmas. Karostas kanāls tika ekspluatēts, neņemot vērā negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi.

Piemēram, kanālā tika novadītas notekas, kuru piesārņojums ar smagajiem metāliem ievērojami pārsniedza pieļaujamās normas. Smago metālu savienojumi ilgu laiku akumulējās Karostas kanāla gultnes nogulumos.

Līdz šim veiktās izpētes liecina, ka ar naftas produktiem un smagajiem metāliem ir piesārņoti aptuveni 650 000 kubikmetru Karostas kanāla gultnē atrodošos dūņu un smilšu sanesu nogulumu. Piesārņojuma koncentrācija un slāņa biezums ir lielāks kanāla austrumu daļā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)