Banner 980x90

Konkursā "eXperiments" Kurzemi pārstāv 34 komandas

"Latvenergo" koncerna erudīcijas konkursa "eXperiments" komandas uzsāk otro posmu izšķirošajā neklātienes kārtā – "Eksperimentālajā izaicinājumā". Tā laikā dalībnieki varēs risināt 40 dažādu tematu un sarežģītības pakāpju uzdevumus, ko sagatavojuši konkursa eksperti un citu komandu dalībnieki. 18.martā būs zināmas veiksmīgākās komandas, kas tiksies pusfinālos lielākajās Latvijas pilsētās, pilsētu informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv ziņo konkursa rīkotāji.

Erudīcijas konkursam "eXperiments" 2014./2015.mācību gada sezonā reģistrējās 166 komandas no 136 dažādām Latvijas skolām. Visplašāk pārstāvēta ir Rīga ar 35 komandām un Kurzemes reģions ar 34 komandām. Savukārt Latgales reģionu pārstāv 29 komandas, Zemgales 25, Rīgas 23, bet Vidzemes reģionu 20 komandas. Līdz šim konkursa dalībnieki jau ir atbildējuši uz "Iesildīšanās testa" jautājumiem un izdomājuši paši savu fizikas uzdevumu. Pēc "Eksperimentālā izaicinājuma" nākamajai kārtai kvalificēsies tikai katra reģiona piecas labākās komandas. Savukārt fināla kārtā varēs piedalīties tikai viena komanda no katra reģiona.

"Aptuveni ceturtdaļa skolotāju-konsultantu erudīcijas konkursā piedalās pirmo reizi, tikpat otro un trešo reizi, bet pārējie ir komandu konsultanti ar ilggadēju pieredzi. Skolotāji zina, ka piedalīšanās "eXperimentā" nozīmē apjomīgu pašu iesaistīšanos – jaunu fizikas tematu mācīšanu, skološanu praktisku eksperimentu veikšanā un jauniešu motivēšanu. Tomēr pedagogi seko savam aicinājumam un izvēlas iet sarežģītāko ceļu – ar ārpus klases aktivitātēm palīdzēt jauniešiem novērtēt savas spējas, prasmes, intereses un, iespējams, jau pamatskolā izvēlēties nākotnes profesiju," stāsta AS "Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs.

Skolotāji atklāj, ka galvenie knifi, kā iegūt un noturēt skolēnu interesi fizikas stundās, ir praktisku eksperimentu demonstrējumi un mācību vielas sasaite ar sadzīvi, aktuāliem notikumiem Latvijā un pasaulē. Tāpat pedagogi atzīst, ka svarīgākais priekšnosacījums kvalitatīvai mācību priekšmeta pasniegšanai ir cilvēciskais faktors jeb skolēnu spēja koncentrēties mācībām (61%) un materiālais nodrošinājums, piemēram, iekārtas laboratorijas darbu veikšanai, mācību materiāli (58%). Pietiekami bieži arī par primāri svarīgu nepieciešamību tiek uzskatīts moderns tehnoloģiskais nodrošinājums, piemēram, interaktīvā tāfele, dators, projektors, planšetdatori (37%) un iespējas īstenot papildu aktivitātes, piemēram, mācību ekskursijas (27%), noskaidrots konkursa "eXperiments" skolotāju-konsultantu aptaujā. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)