Konkursā meklē būvnieku dzelzceļa pārmijas rekonstrukcijai un sliežu ceļa izbūvei Liepājas ostā

Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projekta pirmajā posmā paredzēts rekonstruēt Liepājas ostas dzelzceļa pārmiju Sliežu ielā 9 un izbūvēt Liepājas ostas Rietumu parka dzelzceļa sliežu ceļu. Pretendenti savus piedāvājumus var iesniegt līdz 13.jūlijam.
Kā skaidroja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis, pieaugošais kravu apjoms Liepājas ostā ir aktualizējis ostas pievedceļu infrastruktūras nepilnības, kas kavē kravu apmaiņu starp dzelzceļu un Liepājas ostu. Šogad sadarbībā ar ostas kompānijām un dzelzceļa vadību ir veikti daudzi darba organizācijas uzlabojumi, lai palielinātu dzelzceļa mezgla caurlaidību tieši aktīvākajā ostas daļā, kur nonāk aptuveni 80% dzelzceļa kravu, – gan no stacijas, gan no Ziemeļu parka puses. Ir veiktas izmaiņas manevru instrukcijās, pārskatīti vagonu sastāvu formēšanas principi u.c. pasākumi. Taču, kā skaidroja Hmieļevskis, lai panāktu būtiskus uzlabojumus, ir nepieciešamas investīcijas arī dzelzceļa infrastruktūrā - jauna sliežu ceļa izbūvē ostas teritorijā un pārmiju rekonstrukcijā.
Šogad tiks īstenots projekta pirmais posms, bet nākamos posmus plānots realizēt 2018.gadā. Īstenojot projektu, tiks palielināta Liepājas dzelzceļa stacijas un ostas savienojuma kravu caurlaides spēja.
Liepājas SEZ pārvalde ir iesniegusi projektu "Liepājas ostas sauszemes pievedceļu attīstība" Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu saņemšanai. Tas paredz visaptverošu Liepājas ostas sauszemes pievedceļu attīstību - dzelzceļa pievedceļu būvniecību, auto pievedceļa rekonstrukciju un prettrokšņa ekrāna uzstādīšanu pie auto pievedceļa Brīvostas ielā. Kopējās plānotās projekta izmaksas ir 6,3 miljoni eiro, tostarp Kohēzijas fonda līdzfinansējums - 5,1 miljons eiro.