Kravu apgrozījums Liepājā ostā pieaudzis par 8%

Šī gada pirmajos 10 mēnešos Liepājas ostā pārkrauti 4,6 miljoni tonnu kravu, kas ir par 8% vairāk nekā gadu iepriekš, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
No kopējā kravu apjoma beramkravas veidoja 69%, ģenerālkravas - 25%, bet lejamkravas - 6%. Šogad Liepājas ostā apkalpoti 1108 kuģi, bet iebraucis un izbraucis 34 901 pasažieris.
Šī gada oktobrī Liepājas ostā pārkrautas 662 020 tonnas dažādu kravu, kas ir par 13,2% vairāk nekā 2014.gada oktobrī. Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš akcentēja, ka lielāks kravu apgrozījums vienā mēnesī Liepājas ostā bijis vien 2012.gada rudens mēnešos, kas bija saistīts ar rekordaugstu graudaugu ražu. Tas apliecina arī to, ka liela nozīme ir gan graudaugu ražai, gan arī ostas uzņēmēju inovatīvajām idejām, kas dod iespēju piesaistīt jaunas kravas un ātrāk apstrādāt esošās, skaidroja Krieviņš.
Oktobrī Liepājas ostā apkalpoti 102 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 2582 pasažieri.
Oktobrī Liepājas ostā pārkrautais labības un labības produktu daudzums sasniedza 419 300 tonnu, kas ir 63,3% no visām kravām.
Ostas kompānija "Laskana", meklējot izeju no ieilgušās stagnācijas kokmateriālu tirgū, sadarbībā ar citu Liepājas ostas kompāniju - "Ekers Stividors LP" - turpat uz vietas ostā no bērza papīrmalkas saražoja un eksportēja uz Turciju augstvērtīgu koksnes šķeldu. Uzņēmumam tas ir jauns produkts, un tālāka sadarbība ar Turcijas rūpnīcu, kas ražo kokskaidu plātnes, būs atkarīga no daudziem faktoriem, skaidroja ostas kompānijā. Ar "Panamax" klases kuģi "Jobst Oldendroff" oktobrī uz Turciju eksportēja 32 500 tonnas kravu, kas ir līdz šim lielākā šķeldas krava, kas uzkrauta Liepājas ostā. Kopumā beramkravu grupā oktobrī Liepājas ostā pārkrautas 541 800 tonnas.
Ģenerālkravu grupā stabila bijusi ro-ro kravu plūsma, ko nodrošina regulāras prāmja līnijas Liepāja-Traveminde (Vācija) un Liepāja-Nīneshamna (Zviedrija). "Diemžēl sankcijas pret Krieviju un Krievijas rubļa devalvācija negatīvi ietekmē ro-ro kravu plūsmu virzienā no rietumiem uz austrumiem," atzina SIA "Terrabalt" valdes loceklis Āris Ozoliņš. Reaģējot uz ģeopolitisko situāciju, ostas kompānijai "Terrabalt" jāmeklē veids, kā kompensēt iztrūkstošās kravas, kas, pēc Ozoliņa teiktā, arī veiksmīgi tiek īstenots, piesaistot projektu kravas un negabarīta kravas, tai skaitā NATO militāro tehniku. Oktobrī kopumā ar "Stena Line" prāmi no Vācijas tika atvestas 178 militārās tehnikas vienības, kas tālāk pa dzelzceļu nogādātas gan uz Rīgu, gan kaimiņvalstīm.
Šā gada oktobrī Liepājas ostā ģenerālkravu apgrozījums bija 88 900 tonnas. Bez ro-ro kravām pārkrauti arī apaļkoki un nelielā daudzumā - melnā un krāsainā metāla kravas.
Lejamkravu apgrozījums šā gada oktobrī bija 31 400 tonnas, kas ir nedaudz vairāk nekā mēnesi iepriekš, tomēr joprojām zemās naftas cenas pasaules tirgū nelabvēlīgi ietekmē lejamkravu apjomus, skaidroja Ratniece-Kadeģe.