Banner 980x90

Liepājā svinīgi atklāj jauno prāmju līniju no Vācijas uz Krieviju

Pirmdien, 16.septembrī, svinīgi atklāja prāmja līniju Zasnica (Vācija) – Baltijska (Krievija) – Liepāja (Latvija) – Ustjluga (Krievija). Šobrīd prāmis Liepājas ostā ienāk pirmdienas rītā ceļā no Vācijas, bet nākotnē plānots, ka tas piestās Liepājas ostā arī braucot pretējā virzienā. Tas varētu notikt ceturtdienās. Tāpat tiek plānots līnijā uzlikt vēl vienu prāmi, pilsētas informācijas portālu Liepaja24.lv informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Liepājas ostā prāmju satiksmei ir ļoti draudzīgi nosacījumi un ir noteikta salīdzinoši simboliska ostas maksa.

"Liepājas osta jau no savas darbības atjaunošanas pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu sākumā prāmju satiksmi bija noteikusi par vienu no prioritātēm. Ro-ro tipa kravas dod stabilu pienesumu ģenerakravu grupā. Esam gandarīti, ka tagad Liepājas ostā ienāk vēl viena prāmja līnija, kas atklāj arī Krievijas virzienu. Kompānijas "Terrabalt" kapacitāte ir pietiekoša, lai apkalpotu šo un vēl citas līnijas. Liepājas ostai tas noteikti nodrošina plašāku atpazīstamību," uzsver Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

Savukārt Liepājas domes un LSEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks uzsvēra Liepājas un tās ostas nozīmi starp divām lielvalstīm Krieviju un Vāciju un norādīja, ka tā būs iespēja ne tikai pārvadāt dažādas kravas austrumu un rietumu virzienā, bet liepājnieki varēs plašāk izmantot arī prāmja satiksmi.

Prāmis "Petersburg" Liepājas ostā piestāj pie LSEZ SIA "Terrabalt" 46. piestātnes. Prāmis ir 190 metrus garš uz tā ietilpība ir 1570 kravu līnijmetri un tas var uzņemt ne tikai kravas treilerus, bet arī dzelzceļa vagonus. Uz prāmja ir arī 110 pasažieru vietas.

"Esam gandarīti, ka ir izdevies pozitīvi un ātri atrisināt visus jautājumus, lai prāmja līnija savā maršrutā iekļautu Liepājas ostu. Sastapām šeit īstu biznesa atmosfēru un atbalstu, gan no stividoriem – kompānijas "Terrabalt", gan Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes, gan pašvaldības. Esam sarūpējuši pirmās kravas, kuras šorīt uzkrāvām, bet domājams ka to kļūs ievērojami vairāk. Interese no kravu īpašniekiem un pārvadātājiem ir liela, to veicina arī izmaiņas Krievijas likumdošanā," saka SIA "Alfastar" valdes priekšsēdētājs Valērijs Onackis.

Savukārt LSEZ SIA "Terrabalt" valdes loceklis Āris Ozoliņš uzsver: "Kompānija domā par attīstību un tas ir galvenais virzītājspēks. Jaunā prāmja līnija Zasnica – Baltijska – Liepāja – Ustjluga ir jauns izaicinājums. Sadarbojoties ar līnijas aģentu - kompāniju "Alfastar" ceram palielināt kravu apgrozījumu un iegūt jaunas kravas. Tāpat ir nopietni signāli, ka jaunu līniju atvērs arī otras līnijas operators "Stena Line" Skandināvijas virzienā. Viss ir vērsts uz attīstību."

Līdz šim no Liepājas ostas kursēja divi prāmju operatora Stena Line prāmji līnijā uz Travemundi Vācijā, kas nodrošina četras ienākšanas reizes nedēļā.

Jaunās prāmja līnijas operators "BFI" ir saistīts ar Krievijas dzelzceļu, ģenerālaģents ir privātkompānija SIA "Alfastar", bet stividoru pakalpojumus sniedz LSEZ SIA "Terrabalt".  

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)