Liepājas ostā kravu apjomi pieaugs pēc "Liepājas metalurga" rekonstrukcijas pabeigšanas

Patlaban "Liepājas metalurga" meitasuzņēmums "Liepājas osta LM" pabeidzis specializēta metāla kravu pārkraušanas termināla būvniecību, un, kā skaidro Koliņš, teminālī tiks sakoncentrētas gan "Liepājas metalurga", gan tranzītā nākošās metāla kravas.
Kā piemēru, kas pierāda, ka Liepājas ostai notiek laba sadarbība ar vietējiem, Koliņš min pērnā gada "lielo notikumu", kad vienā kuģa partijā tika eksportēti 20 000 tonnu Latvijas lauksaimnieku audzētu graudu uz Indonēziju.
Arī turpmāk osta plānojot sabalansētu gan tranzīta, gan vietējo kravu pieaugumu. "Liepāja ir centusies veidot sabalansētu un diversificētu kravu portfeli, un tādu centīsimies saglabāt arī turpmāk un nekļūsim par viena produkta ostu," skaidro Koliņš.
Kā ziņots, Liepājas osta pēc kanāla un ostas akvatorijas padziļināšanas piecu līdz septiņu gadu laikā plāno kravu apjomus palielināt divas reizes - līdz desmit miljoniem tonnu.
"Interese par Liepājas ostu patlaban ir palielinājusies, un to nevar noliegt. Ir jaunie tirgus spēlētāji, kas ir ieinteresējušies par Liepājas ostu, un jaunas aktivitātes sākušas šeit strādājošās stividorkompānijas, kas pirmām kārtām jau izmantos šīs palielinātās kapacitātes," uzsver Koliņš.
Pārtikas beramkravu terminālis "Danstor Latvija" veic noliktavu otrās kārtas būvniecību, un plānots dubultot jaudas līdz vienam miljonam tonnu gadā. Šis terminālis tiekot būvēts primāri lieltonnāžas kuģu apkalpošanai gan eksporta kravām - graudiem, labības produktiem -, gan importa kravām - lopbarības importam no Dienvidamerikas, kas tālāk tiek nogādāts Eiropas Savienības (ES) un NVS valstīs. Arī "Transit Services" plānojot būtiski palielināt termināļa kapacitāti, kas arī galvenokārt attiecas uz pārtikas beramkravām.