Lietuvas uzņēmums "Kauno tiltai" par trim miljoniem eiro pagarinās Pāvilostas molus

Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija, iepirkuma uzvarētājs būvdarbus piedāvā veikt par 2 976 736 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Konkursā par tiesībām veikt ostas molu pagarināšanas darbus piedalījās arī trīs pretendenti no Latvijas - AS "BMGS", pilnsabiedrība "LNK Industries Group" un personu apvienība SIA "Tilts" un SIA "Baltijas jūras ģeoloģijas centrs".
Kā skaidroja Griškēvičs, veicot molu pagarināšanu, tiks iegūts lielāks dabiskais dziļums ieejai ostā. Akvatorija dziļumi pie ieejas ostā ir pakļauti ievērojamām izmaiņām, jo rietumu virziena vētru laikā gultnē veidojas smilšu sanesumi. Lai ostā netraucēti varētu ienākt zvejas kuģi, ostas vārti regulāri jāatbrīvo no smilšu sanesumiem, veicot padziļināšanas darbus. Pagarinot molus, dabiskais ostas vārtu dziļums pieaugs no 2,5 līdz 4,5 metriem, skaidroja ostas pārvaldnieks.
Ostas dienvidu mols no pašreizējiem 297,5 metriem tiks pagarināts par aptuveni 150 metriem, bet 287 metrus garais ziemeļu mols - nedaudz mazāk.
Pašlaik notiek sagatavošanās darbi, lai noslēgtu līgumu ar būvdarbu konkursa uzvarētāju "Kauno tiltai". Būvdarbu sākšana būs atkarīga no laika apstākļiem - visticamāk, šogad varētu notikt sagatavošanās darbi, bet pašus būvdarbus sāks pavasarī. Darbus iecerēts pabeigt līdz nākamā gada rudenim. Būvdarbu laikā osta netiks slēgta un turpinās kuģu apkalpošanu.
Projekta izmaksas 90% apmērā segs no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, bet pārējie 10% būs pašu līdzfinansējums.