Banner 980x90

Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pirmajā ceturksnī pieaug par 1,8%

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Foto: Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad pirmajos trijos mēnešos salīdzināmās cenās, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, palielinājies par 1,8% salīdzinājumā ar 2015.gada attiecīgo laika periodu, liecina Centrālā statistikas pārvaldes dati.

Kā ziņo aģentūra LETA, tostarp arī pārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs minētajā laika periodā palielinājies par 1,8%, bet mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm augusi par 1,9%.

2016.gada martā, salīdzinot ar 2015.gada martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieaudzis par 0,3%. Tostarp pārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 1%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apmēri auga par 0,2%.

Šogad martā salīdzinājumā ar pagājušā gada martu lielākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 42,8%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 15,3%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,1%), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 9%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 12,2%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,1%), kā arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,4%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad martā salīdzinājumā ar pagājušā gada martu samazinājās par 1,8%.

Savukārt 2016.gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājies par 0,1%. Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums sarucis par 2,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apmēri auguši par 1%.

Salīdzinot ar februāri, lielākais mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,3%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 5,4%). Savukārt apgrozījums palielinājās tādās nozarēs kā mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos (par 6,8%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība (par 2,5%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, martā salīdzinājumā ar februāri palielinājās par 10,4%.

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu