Banner 980x90

Norisinās Karostas kanāla tīrīšana

​1.septembrī Liepājā notiks informatīvs pasākums, kurā žurnālistus klātienē iepazīstinās ar Karostas kanāla attīrīšanas projektu gaitu, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Pilnsabiedrība "GTL GT Inspekt" veic darbus Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektā "Liepājas ostas Karostas kanāla zemūdens būvlaukuma attīrīšanas darbi no mazizmēra un lielizmēra tehnogēniem priekšmetiem", lai sagatavotu kanāla zemūdens būvlaukumu grunts attīrīšanas darbiem. Atbilstoši iepirkuma nosacījumiem visi darbi ir sadalīti trīs daļās. Darbu izmaksas ir 4 763 357 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Paralēli tiek īstenots arī pilotprojekts "Liepājas ostas Karostas kanāla gultnes attīrīšana no piesārņojuma un tālākās darbu tehnoloģijas noteikšana", ko veic personu apvienība "Eko osta RR". Šo darbu izmaksas ir 2 192 095 eiro bez PVN.

Kā ziņots, Liepājas SEZ pārvalde ar kompāniju "GTL GT Inspekt" parakstījusi līgumus par Karostas kanāla grunts 68 hektāru platībā attīrīšanu no mazizmēra un lielizmēra tehnogēniem priekšmetiem.

Kopumā noslēgti trīs līgumi, kas paredz darbu veikšanu trīs Karostas kanāla sektoros - Tosmares baseinā 21 hektāra platībā, 14 hektārus plašā kanāla daļā no Tosmares baseina līdz rievsienai, kā arī 33 hektārus lielā kanāla teritorijā no Tosmares baseina līdz Oskara Kalpaka tiltam. Karostas kanāls sadalīts trīs daļās, jo, kā liecina izpētes rezultāti, dažādās kanāla daļās ir atšķirīga nogrimušo priekšmetu intensitāte. Karostas kanāla grunts attīrīšana no mazizmēra un lielizmēra tehnogēniem priekšmetiem jāveic, lai sagatavotu kanāla zemūdens būvlaukumu grunts attīrīšanas darbiem.

Liepājas ostas Karostas kanāls ir mākslīga būve, kas izveidota 20.gadsimta sākumā. No 1945.gada līdz 1994.gadam Karostas kanāls bija slēgta militāra teritorija, kurā atradās jūras kara flotes zemūdeņu bāze. Šo gadu laikā padomju militāro spēku darbība ir radījusi nopietnas ekoloģiskas problēmas. Karostas kanāls tika ekspluatēts, neņemot vērā negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Piemēram, kanālā tika novadītas notekas, kuru piesārņojums ar smagajiem metāliem ievērojami pārsniedza pieļaujamās normas. Smago metālu savienojumi ilgu laiku akumulējās Karostas kanāla gultnes nogulumos.

Līdz šim veiktie izpētes darbi liecina, ka ar naftas produktiem un smagajiem metāliem ir piesārņoti aptuveni 650 000 kubikmetru Karostas kanāla gultnē atrodošos dūņu un smilšu sanesu nogulumu. Piesārņojuma koncentrācija un slāņa biezums ir lielāks kanāla austrumu daļā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)