PII "Mazulis" prezentē pašgatavotos metodisko mācību materiālus

Ik gadu pirmsskolas pedagogi meklē jaunas idejas, kā interesanti un radoši veicināt bērnu apgūt jaunas zināšanas, tā panākot vispusīgu un harmonisku mazuļa attīstību, ievērojot viņa attīstības likumsakarības un vajadzības. 22.martā pirmsskolas izglītības iestādē "Mazulis" pirmsskolas pedagogi prezentēja savus šajā mācību gadā izstrādātos un izgatavotos metodiskos mācību materiālus.
Metodiskie materiāli tika gatavoti ar mērķi veidot zināšanu, prasmju, iemaņu un attieksmju sistēmu metodiski efektīvai izziņas procesa organizēšanai 2.agrās bērnības, pirmā jaunākā un otrā jaunākā pirmsskolas vecuma mazuļiem.
Tika prezentēti pašgatavoti materiāli atbildīgai, dažādai un jēgpilnai bērna izziņas darbības un zinātkāres attīstības veicināšanai nodarbībās un brīvajos brīžos.
Daļēji visi šie darbi veicina bērnu smalkās motorikas attīstību – darbošanos ar pirkstiņiem un delnām. Jo, kā uzsvērusi logopēde Inga Šaule - pirkstu un rokas delnu smalkās motorikas attīstības problēma ir aktuāla, apgūstot rakstības prasmi, jo tā sekmē apmācības kvalitāti, kā arī atvieglo bērniem mācību materiāla apguvi. Zinātnieku pētījumi pierādījuši, ka bērna pirmie rezultāti rakstības apguvē ir cieši saistīti ar smalkās motorikas attīstību. Tā, piemēram, M.Bezrukovs un S.Jefimovs savos pētījumos ir pierādījuši, ka bērniem ar traucējumiem smalkās motorikas funkcijās ļoti grūti norisinās burtu konfigurācijas apguve, viņi nekādi nespēj saprast burtu atsevišķo daļu saistību, kā arī to izvietojumu rindkopā.
Skolotāja Ilze Zilberte notamborējusi "Krāsainās bumbiņas" – dažādu krāsu cieši satamborēti bumbulīši, kurus patīkami saņemt plaukstā. Mērķis: apgūt krāsu, vienas krāsas toņus, ģeometrisko formu, orientāciju telpā, lapā, eksperimentēt, apgūt un aktivizēt vārdu krājumu, prast noteikt un risināt problēmsituāciju, radoši darbojoties, gūt pieredzi. Skolotāja tos izmantos arī kustību attīstības nodarbībās kā bumbiņas.
Skolotājas Inguna Valukevica un Evija Vanaga izgatavojušas vairākus apjomīgus darbus savas grupiņas mazuļiem darbībām ar priekšmetiem – krāsainiem un darboties rosinošiem. Mērķis: pilnveidot zināšanas par pamatkrāsām, sekmēt krāsu izjūtas attīstību, rosinot izvēlēties krāsu pēc parauga. Otra darba mērķis - attīstīt iemaņas un prasmes praktiskā darbībā, izmantojot daudzveidīgus materiālus un priekšmetus. Sekmēt sīko pirkstu muskulatūras, roku koordinācijas un acumēra attīstību. Šeit bērni var apgūt tādas praktiskas darbības kā skrūvēšana, bīdīšana, aizkabināšana un c., ar dažādu interesantu un praktisku atribūtu pielietojumu, krāsu pazīšanai tiek piedāvāti koši nokrāsoti trauciņi, bumbiņas un kastītes.
Spēles ar knaģīšiem iztēles attīstībai – skolotājas Artas Meinartes darbs. Mērķis ir mazo pirkstiņu kustību veiklības attīstība, kas labvēlīgi ietekmē to smadzeņu daļu, kas atbild par runu. Rotaļas ar knaģiem attīsta ne tikai roku sīko motoriku, bet arī iztēli, un komunikatīvo runas funkciju, kā arī nostiprina sensorās iemaņas un dod priekšstatu par dažādām lietām. Mazuļi mācīsies "ieknaģēt" konkrētu skaitu knaģīšus dažādu formu figūrās.
Krāsainās figūras no reljefaina krāsaina materiāla darinājusi skolotāja Marita Urbele. Mērķis: Attīstīt bērnos sīko pirkstu muskulatūru, izvelkot cauri aukliņām ģeometriskās figūras (kvadrāts, trijstūris, riņķis).
Rokdarbu nodarbībām, rīta aplim un brīvajiem brīžiem no dzijas un auduma (aitas vilnas paraudziņi, dzija, auduma kvadrāti, dzijas bumbas, tamborētas pīnītes) plaši pielietojamu materiālu sagatavojusi skolotāja Irisa Kurpniece. Tā mērķis: aktivizēt audzēkņu izziņas darbību ar dzijas un auduma palīdzību, attīstīt bērnu radošumu un iztēli.
Mūzikas skolotājas un logopēda Ingas Šaules darba "Smilšu spēles" – smilšu rāmis ar daudziem sīkiem priekšmetiem un "grābeklīšiem", mērķis: aktivizēt bērnu izziņas darbību ar smilšu palīdzību un daudzveidīgiem sīkiem priekšmetiem. Viņa piedāvā vingrinājumus pirkstu un rokas delnu smalkās motorikas attīstībai, kas tiek izmantoti logopēdiskajā darbā ar bērniem, kuriem ir runas un valodas attīstības traucējumi. Radoši darbojoties smilšu rāmī tiek iegūta pieredze veiksmīgākai mijiedarbībai ar apkārtējo pasauli. No malas raugoties smilšu spēle var šķist kā nenopietna parotaļāšanās, taču būtībā tas ir nopietns un atbildīgs darbs dvēseles dziļāko jūtu līdzsvarošanā un dziedināšanā. Smilšu spēļu terapijas metode palīdz arī izpaust emocijas, kontrolēt tās, tāpēc tā ir efektīva, ja ir emocionālās sfēras traucējumi. Tāpat tā var iedarboties nomierinoši un palīdzēt atbrīvoties no iekšējās spriedzes. Smilšu terapiju nereti iesaki neirologi trauksmainiem, ļoti aktīviem bērniem. Skolotāja pagatavojusi arī materiālu vēršanai un skanošus sniegpulkstenīšu zvaniņus mūzikas nodarbībām.