Banner 980x90

Pirmo reizi Liepājas ostas vēsturē kravas iekraušanu veic atklātā jūrā

Foto: Liepaja24.lv
Foto: Liepaja24.lv

Pirmo reizi Liepājas ostas vēsturē kravas iekraušana pabeigta atklātā jūrā. Ostas kompānija "Liepaja Bulk Terminal" eksperimenta veidā, izmantojot neordināru metodi, kuģī "Avrika" vakar iekrāvusi aptuveni 6000 tonnu graudu ar otra kuģa palīdzību, atrodoties reidā, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

"Panamax" klases kuģī "Avrika", kura garums ir 190 metri un platums 32 metri, ar speciāli aprīkota kuģa "Transund" palīdzību iekrauti aptuveni 6000 tonnu graudu, lai sasniegtu maksimālo iespējamo kravas apjomu. Kuģis "Avrika" dosies uz Tangas ostu Tanzānijā.

Lielākais Liepājas ostas lauksaimniecības beramkravu terminālis "Liepaja Bulk Terminal" turpina graudaugu eksportu. Kā pastāstīja termināļa vadītājs Juris Matvejevs, oktobrī ir sasniegta graudaugu sezonas kulminācija, un bieži vien paralēli vienlaikus tiek krauti vairāki kuģi. Arī Liepājas ostas Kustības dienesta vadītājs Ansis Daizis atzina, ka lielo kuģu plūsma ostā ir ievērojami palielinājusies - īpaši tas jūtams līdz ar graudaugu sezonu, kad pārsvarā tie atved vai aizved lauksaimniecības produkciju.

Īstenotais Liepājas ostas padziļināšanas projekts ļauj uzņemt "Panamax" klases kuģus un iekraut tos līdz 11 metru iegrimei. Tomēr, saglabājoties tendencei, ka kuģi kļūst arvien lielāki, ar to nākotnē var nepietikt, jo kuģi kravu labprāt uzņem vienā, nevis vairākās ostās, atzina Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, norādot, ka tieši tādēļ apsveicama ir uzņēmēja iniciatīva kuģa iekraušanu pabeigt jūrā, kas palielina Liepājas ostas konkurētspēju.

Kā uzsvēra "Liepaja Bulk Terminal" valdes loceklis, tiek meklētas iespējas, kā apkalpot lielos kuģus un nodrošināt pilnas kravas iekraušanu. Lai gan kuģa kraušana atklātā jūrā ir neordinārs risinājums, darbi noritējuši bez aizķeršanās. Vienīgais šīs metodes mīnuss ir neprognozējamie laika apstākļi, atzina Matvejevs. Kuģa iekraušanā tiek izmantots otrs kuģis, kas ir speciāli aprīkots un piemērots šādiem darbiem. 28.oktobrī laika apstākļi bijuši labvēlīgi un kuģa iekraušana noritējusi bez starpgadījumiem.

Liepājas ostas un termināļa vadība atzīst, ka tas ir nebijis gadījums Liepājas ostas vēsturē. Secināts, ka iekraut kuģi jūrā, kad tas ir noenkurots, ir iespējams, taču process ir jāpilnveido, ja ir vēlme arī nākotnē izmantot šādu metodi.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)