Banner 980x90

Šogad pārtrauks Liepājas ostas padziļināšanas darbus

No 15.augusta uz laiku tiks pārtraukti Liepājas ostas padziļināšanas darbi, kurus plānots atsākt nākamā gada sākumā, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
3.augustā Liepājas SEZ vadība sanāksmē panākta projektā iesaistīto pušu abpusēji izdevīga vienošanās un koriģēts darbu izpildes grafiks, kas nosaka, ka darbi uz laiku tiks pārtraukti. Tas saistīts ar bargo ziemu, kas iekavēja plānoto darbu norisi, un Liepājas ostas attīstības plāniem, izbūvējot jaunus terminālus, skaidro Ratniece-Kadeģe.

Līdz šā gada 1.jūlijam ir veikti darbi aptuveni 29% apmērā no kopējā plānotā apjoma. Beļģijas kompānija "Dredging International N.V." veikusi padziļināšanas darbus vadlīnijā starp Dienvidu un Vidus vārtiem, Loču kanālā, Ziemas ostā un Brīvostas akvatorijā, kā rezultātā kuģu ceļu un ostas akvatorijas dziļums ir padziļināts līdz attiecīgi 11,5 un 11 metriem.
{baneris}
Kā uzsvēra Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, šogad, piesaistot vienus no lielākajiem zemes sūcējiem un racējiem, ir paveikta aptuveni viena trešā daļa no plānotajiem darbiem.

Plānots, ka darbi tiks atsākti nākamā gada sākumā, bet pilnībā tie tiks pabeigti līdz 2011.gada 1.oktobrim. Līdz ar darba izpildes grafika koriģēšanu un daļu darba pārcelšanu uz 2011.gadu, grozīts arī 2010.gada Liepājas speciālās ekonomiskās zonas budžets - 14,16 miljoni latu pārcelti uz nākamo gadu.

Jau ziņots, ka Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika sākti pagājušā gada novembrī. Nākamgad paredzēts izcelt arī kāda Liepājas ostā nogrimuša kuģa vraku. Šī gada pavasarī ar ūdenslīdējiem veikta tā izpēte.

Ostas padziļināšana ir nozīmīgs infrastruktūras projekts, ko finansē no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļiem, kā arī Liepājas SEZ pārvaldes budžeta.

Tiek veikta Liepājas ostas kuģu ceļa padziļināšana no pašreizējiem 11 metriem līdz 12,5 metriem un brīvostas rajona akvatorija padziļināšana no pašreizējiem 10,5 metriem līdz 12 metriem. Paredzēta arī Loču kanāla rekonstrukcija un Ziemas ostas rajona akvatorijas padziļināšana līdz septiņu metru dziļumam. Pavisam plānots izsmelt 5,2 miljonus tonnu grunts, ko izbērs jūrā speciāli tai paredzētās vietās - atbērtnēs.

Pēdējie nozīmīgie Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika veikti 1999.gadā, kad ostu padziļināja vidēji par 1,5-11 metriem. Arī tad padziļināšanas darbus veica "Dredging International N.V.", taču tagad uzņēmums iegādājies vēl jaudīgāku tehniku par to, ar kādu Liepājas ostas padziļināšanas darbus veica 1999.gadā, iepriekš pastāstīja "Dredging International N.V." Ziemeļeiropas reģiona vadītāja vietnieks Džonijs van Akers.

Ostas padziļināšanas projekta kopējās izmaksas ir 22,3 miljoni latu bez pievienotās vērtības nodokļa, no kuriem 74,5% ir ES Kohēzijas fonda finansējums, 19,6% - Latvijas valsts budžeta finansējums, 5,9% - Liepājas SEZ pārvaldes finansējums. Papildus Liepājas SEZ pārvalde segs arī projekta neattiecināmās izmaksas - pievienotās vērtības nodokļa un projekta realizācijas autoruzraudzības maksājumus.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)