Izglītības ministre noslēdz vizīti "Iespējamās misijas" vasaras skolā Liepājā
Vakar, 5.augustā, izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe apmeklēja Liepāju un viesojās Iespējamās misijas Vasaras skolā "Desmit dienās apkārt zemeslodei".
Jau otro nedēļu Liepājas izglītības iestāžu skolēni Iespējamās misijas skolotāju vadībā papildina zināšanas dažādos mācību priekšmetos. Vasaras skola tiek rīkota ar mērķi pēc iespējas vairāk bērniem palīdzēt atgūt ticību sev un rosināt interesei par mācībām.Vizītes laikā T.Koķe vēroja vairākas mācību stundas, tikās ar bērniem un skolotājiem. "Mani iepriecināja tas, cik ļoti šie bērni, kuru interese par mācībām dažkārt mēdz būt mazāka, nekā viņu vienaudžiem, vēlējās parādīt, ka viņi saprot, ka viņi zina. Vasaras skolas nodarbību laikā jaunieši ir saskatījuši, ka zināšanas ir vērtība un ka zināt ir labi," Vasaras skolas apmeklējuma laikā teica ministre.
Jautāti par iespaidiem no Vasaras skolas un, kas tad ir atšķirīgs no iepriekš gūtās mācīšanās pieredzes, bērni minēja praktisko darbošanos, iespēju pašiem piedalīties eksperimentos un vērot skolotāju vadītas demonstrācijas, būtiska esot arī skolotāju pretimnākšana.
Sarunās ar Vasaras skolas organizatoriem - Iespējamās misijas skolotājiem, Liepājas Izglītības pārvaldes un Izglītības un zinātnes ministrijas ESF projekta Dabaszinātnes un matemātika pārstāvjiem, ministre pārrunāja jautājumus, par to kas būtu jāveic, lai visiem bērniem vairotu interesi par mācīšanos.
{baneris}
Klātesošie vienojās, ka dodot iespēju skolēniem atkārtot lietas, kas paslīdējušas garām vai nav kārtīgi apgūtas, būtiski ir meklēt jaunas metodes, darba formas un materiālus, kā arī veicināt skolēnu motivāciju un stiprinot pārliecību par viņu spējām. Veidam, kādā skolēns vasarā var papildināt zināšanas, jāatšķiras no tā, kā viņš ierasti strādājis visu mācību gada laiku, jo tikai tā var sasniegt cerēto rezultātu.
Visi Iespējamās misijas skolotāji, kuri jau divas nedēļas pavadījuši strādājot ar bērniem Vasaras skolā, uzskata, ka nav nemotivētu bērnu, katram skolēnam ir kādas īpašas intereses, stāsts, caur kuru var atrast viņam pieeju un atvērt.
Programmas dalībnieki T.Koķei atzina, ka gatavojoties Vasaras skolai bija nedaudz noraizējušies, vai skolēni būs gatavi papildināt zināšanas vasarā, bet jau pirmajās dienās šaubas izgaisušas un bērni ar savu attieksmi pierādījuši, ka lieliski var mācīties arī laikā, kad parasti tas netiek darīts.
Atvadoties T.Koķe novēlēja Iespējamās misijas Trešā iesaukuma dalībniekiem saglabāt aizrautību un degsmi arī uzsākot mācību gadu katram savā skolā un turpināt šķelt viļņus, nākot klajā ar jaunām idejām un ierosmēm. Uz sarakstu