Liepājas skolēnus mācīs divi Iespējamās misijas skolotāji
"Skolotāja darbs pavisam noteikti nav viegls, toties tas ir radošs, aizraujošs, pilns pārsteigumu un dod piepildījuma sajūtu, jo tā pamatā darbojas princips - "dot", nevis "ņemt"," stāsta Trīne Samma. Iespējamā misijā viņa vēlas likt pamatus tādai savai skolotājas personībai, kas atbalsojas katrā skolēnā. Viņa lūkos atrast savu metodi, savu struktūru un savu stilu skolēnu izglītošanai. Vairāk par Trīni Sammu var uzzināt šeit.
Savukārt Jēkabs Jurdžs irms dalības Iespējamā misijā sevi pierādījis praksēs žurnālistikā un projektu vadībā. Par nozīmīgu savas personības izaugsmes faktoru viņš atzīst pieredzi publiskajā runā un debatēs, kā arī strādājot pr lektora palīgu makroekonomikas semināros universitātē. Liela Iespējamās misijas priekšrocība, viņaprāt, ir iespējā apgūt pedagoģijas un vadības prasmes, saglabājot savu "unikālo pieskārienu", kas radies studējot ekonomiku.
"Man ir bijis apbrīnojams vēstures skolotājs un biznesa angļu valodas skolotāja, kas manī attīstīja zinātkāri, kad gribas zināt vairāk un vairāk," stāsta Jēkabs, uzsverot, ka arī ekonomikas lektors univeristātē padarījis ekonomiku no sausas zinātnes par ko tādu, ko ar interesi var apspriest jebkurā brīdī. "Viņi ielika savu personību tajā, ko darīja. Stundas bija process, kurā tu sajūti skolotāja klātbūtni." Vairāk par Jēkabu Jurdžu var uzzināt šeit.
Līdz ar 7.iesaukuma izziņošanu, "Iespējamā misija" sešos pastāvēšanas gados programmas sagatavoto dalībnieku skaits sasniedzis 118. Lai kļūtu par "Iespējamā misija" dalībnieku, kandidātiem jāiztur nopietns atlases process. Vidēji sešos gados konkurss ir 10:1.
IZM dati liecina, ka vairāk nekā 40% skolotāju ir vecumā virs 50 gadiem un īpaši kritiska situācija ir dabaszinātņu mācību priekšmetos. Daudzi pētījumi atzīst, ka izglītības sistēmas kvalitāte nevar būt augstāka par tās skolotāju kvalitāti. Tāpēc ir izšķiroši svarīgi, lai darbu skolās uzsāk paši mērķtiecīgākie un zinošākie augstskolu absolventi. Lai skolēniem spētu palīdzēt attīstīt potenciālu, rosinātu izvirzīt augstus mērķus, attīstītu prasmi mācīties un uzņemties atbildību par savu rīcību, nepieciešami zinoši, kvalitatīvi sagatavoti un ar līdera dotībām apveltīti skolotāji.
Ar biznesa sektora atbalstu IM izveidojusi alternatīvu modeli jauno skolotāju sagatavošanai, kura efektivitāte ir rūpīgi attīstīta sešu gadu laikā un skolas to vērtē ļoti atzinīgi. Programmas būtisks priekšnosacījums zinošāko un motivētāko jauniešu piesaistei darbam skolā ir rūpīga atlase. Šogad saņēmām 175 pieteikumus, bet atlasi izturēja 27 jaunieši. Dalība programmā ilgst divus gadus, kuros dalībnieks strādā kā pilna laika skolotājs, bet, paralēli tam, katru otro piektdienu un sestdienu piedalās programmas nodrošinātajās mācībās pedagoģijā un līderība. IM skolotāju sagatavošanas modeļa būtiskākās iezīmes ir praksē balstīta mācīšanās un individualizēts atbalsts, kas ļauj katram dalībniekam regulāri izvērtēt savu sniegumu un pastāvīgi to uzlabot.
59 % "Iespējamā misija" 7.iesaukuma dalībnieku pārstāv eksaktās jomas un skolā mācīs matemātiku, fiziku, ķīmiju, bioloģiju vai dabaszinības. Priecājamies, ka ar katru gadu aug jauno vīriešu interese par skolotāja darbu – šogad to īpatsvars programmā ir 32 %. Četri dalībnieki pievienojušies IM pēc studijām ārzemēs.
Šogad 58 skolas Iespējamai misijai piedāvāja 107 vakances. Vēlmi savā skolā uzņemt IM skolotājus izrādīja gan tādas skolas, kurās šobrīd strādā vai ir strādājuši programmas skolotāji, gan tādas, kuras par labu šai izvēlei pamudinājušas labas atsauksmes no citu skolu kolēģiem. Kā galveno motivāciju IM dalībnieka piesaistei, skolu vadītāji min vēlmi iegūt kvalitatīvi sagatavotu jauno skolotāju, kā arī vēlmi ienest skolā un tās kolektīvā jaunas vēsmas.
Uz sarakstu