Liepājas vicemērs mudina investēt pilsētas viesnīcu infrastruktūrā
Viņš tūristu plūsmas pieaugumu saista ar darbu, ko veic darbinieki no pašvaldības sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļas, kā arī tūrisma biroja pārstāvji. Nopietns iemesls tam esot arī dažādas aktivitātes, kas tiek veiktas ārpus Latvijas, tai skaitā Lietuvā. Arī aviosabiedrības "airBaltic" lidojumi uz un no Liepājas arī esot devuši "labu vilkmi". "Daudzi, kas varbūt neizskatīja Liepāju kā galamērķi, tagad tomēr atbrauc un ir labāk informēti par iespējām šeit," stāstīja Kronbergs.
Jautāts, ko tūristi Liepājā apmeklē, viņš uzsvēra, ka pati galvenā ir Liepājas pludmale, taču arī kultūras darbinieku veiktais darba apjoms nesot lielus augļus. "150 pasākumu piedāvājums ik mēnesi, kas tendēti dažādām interesēm, dod ļoti nopietnu vilkmi gan tuvāko valstu, gan arī Latvijas iedzīvotājiem. Sporta infrastruktūra, kultūras infrastruktūra. Tas daudziem patīk," izteicās pilsētas vicemērs.
Viņā norādīja, ka lielā burzma, kas ir kaimiņu pilsētā Palangā, ne visiem patīk, turpretim Liepājā varot "izvēdināt galvu, atrast sevi, padarboties ar bērniem".
Kronbergs akcentēja, ka lielu pienesumu sniedz komersanti, tāpēc esot ļoti būtiski, lai tiem būtu svaigi un unikāli piedāvājumi. Kā piemēru viņš minēja elektrokartingu organizatoru SIA "Blue shock race", kas ne vien piedāvā šo izklaides iespēju, bet ar to arī popularizē Liepāju ārpus valsts robežām.
Pašvaldības pārstāvis piebilda, ka Liepāja ar Palangu nemēģina sacensties, bet gan sadarbojas. "Ļoti daudz viņu viesu nereti vien nakšņo Palangā, bet dienās brauc uz Liepāju, ieturēt maltīti mūsu 40 kafejnīcās un 18 restorānos, izmantot SPA pakalpojumus, pārvietoties pa pludmali, pameklēt dzintaru. Mēs tūrisma plūsmu sabalansējam visa gada griezumā."
Pēc Kronberga domām, lai arī Liepāja patlaban ir viena no retajām vietām ārpus Rīgas, kas var nodrošināt nakts vietu ļoti lielam cilvēku skaitam, šajā infrastruktūra vēl ir vērts ieguldīt. "Ar dažādu pasākumu atbalstīšanu mēs dodam šo signālu uzņēmējiem - izvērtēt iespēju! Mēs strādājam ne vien ar vietējiem viesnīcu īpašniekiem, bet arī ar ārvalstu, kuri varētu arī šeit izveidot ko nopietnāku," klāstīja vicemērs.
Viņš atklāja, ka patlaban ir aktīvas sarunas ar piecu valstu uzņēmēju grupām, kuras skatās uz Liepāju kā uz vietu, kur investēt. "Mēs kā vienu no stratēģijas punktiem esam izvirzījuši attīstīt kurortoloģiju, medicīnisko SPA piedāvājumu, kas, protams, ir saistīts arī ar viesnīcu piedāvājumu," piebilda Liepājas mēra vietnieks.
Tāpat viņš uzsvēra komersantu lomu tūrisma attīstībā. "Svarīgi ir radīt uzņēmējiem draudzīgu vidi. Lai viņi šeit gūst atbalstu, lai viņi šeit var realizēt savas idejas un jūt reālu vajadzību investēt," skaidroja Kronbergs.
Viņš atzīmēja, ka būtiski ir arī skatīties uz to, kā ir attīstījies mazo, vidējo uzņēmumu attīstības fonds. Pēc vicemēra teiktā, astoņu gadu laikā šis fonds no "padsmit tūkstošiem eiro" ir izaudzis līdz 100 000 eiro, un šos līdzekļus pamatā izmanto uzņēmēji, lai piedāvātu ko jaunu un unikālu.
Uz sarakstu